Håkan Hellström! :)

image15
Bilden är tagen 5 December 2003. Då jag dansade vals på Nalen med Håkan!
Den kvällen skrev jag denna dikt ;

Ett ögonblick som har fastnat i mitt minne

Jag minns när våra läppar log ihop,

Jag minns när våra händer rörde vid varann

Då våra ögon tindrade tillsammans

och våra fötter gick i takt till musiken

Din rygg var böjd och dina knän lika så

Men din min strålande all den lycka som

värmde inom hela mig,

ett ögonblick som har fastnat och som jag

är tacksam att fått uppleva med dig,

Håkan,

dansen och kvällen, är ett minne för livet

Dikten skriven 031214


I datorn fann jag sedan en mängd med dikter, anteckningar, skivomslag, bilder genom alla dessa år han skapat fantastiska konsertminnen, sign.minnen och skivor för mig och för så många andra! Jag fann även kommentarer från folk på nätet, på den tiden då jag höll till på sajten Spinn.se Mitt namn där var Vimsi och det är faktiskt något jag kallas för än idag! haha

2003-12-06 19:54:00 - Åh, Vimsi, vad avundsjuk man blir! Lyllo, lyllo dig!
2003-12-06 19:54:00 -Avundsjuk!
2003-12-06 21:56:56

vimsi--> JAG SKULLE GE DEJ ALLT OM JAG BARA FICK EN SEKUND AV DITT MINNE...!!


Nog om det! Nog om skrytet och nu till dagens Håkan Hellströms händelse! & lite annat smått o gott.

Och det är ju så att jag minns den än idag! Idag tillbringade jag min tid på Skånegatan mellan 13:15 till 18:40 eftersom jag stod och väntade med en bunt fans på att hellström skulle äntra PetSounds och ge mig en liten kråka på skivomslaget! Det blev en iskall tid, Martin kom förbi efter jag stått ensam i 1½ timme, det var väldigt uppskattat! Skönt och få sällis :) med blåfrusna tår och darrande läpp fick jag mig också chansen att lämna kön för att röra på mig. Timmarna gick rätt fort och när jag äntligen kom in blev jag så varm och lycklig i mig. När det sedan blev min tur så sattt Håkan där, log och var allmänt snäll, lite blyg och väldig glad över presenten jag gav honom. Han fick ett diplom av mig som tack för att han är den artist han är! Han log och gav mig en kram. Jag fick såklart ryck att signera min converse. Det är nått jag sett från och till på diverse signeringar tidigare och tänkte "idag är det fan min tur" så nu har jag det. Fin fint :D Det är skönt att Håkan är så mänsklig som han är. Att kändiskapet inte tagit honom över huvudet, jag har ju upptäckt vissa andra artister som blivit dryga och inte alls lika roliga...nog om det! Fin dag. Vädret höll sig som tur var. Efter signeringen ville Martin dra till blå lotus, god idé! det blev en kopp te :) fan vad jag har lyckats rimma sen igårkväll. Knasigt, jag är annars inte bra på det :P

Nåväl! väl inne på fiket så upptäckte jag att det var skönt att bara komma in i värmen och få sig något varmt. Jag
upptäckte också hur fint det är att vara med min tosss! och allt han och jag tagit oss igenom. Som mestadels är posetivt. Wiee! Han är så fin, han är så perfekt för mig att jag ibland inte kan se det. Han är enkelheten och han är den som både försvårar och underlättar mitt liv, fast! han gör det på ett balanserat sätt och mestadels på ett bra sätt så jag allmänt vaknar upp ur något som kunnat dra ned mig eller in på mindre bra tankar. Så det är så fint asså! Hu-jeda-mig!

Nu ikväll blir det att äta godsaker, titta något på lets dance finalen, se Jens Lekman i musikbyrån och sedan blir det
nog att sova. Jag är så trött efter denna dag! Men också så lycklig.

kram so long alla blåbär!

Kommentera här: