tattoos!

 
Glowingstar. Gjord 16/6-06

Jag har en del stunder i mitt liv fått frågan varför min blogg heter glowingstar. Och det beror på min första tatuering. En skinande stjärna. En symbol för mig själv. Och det här är min blogg - så namnet var givet.  Även om den ser rätt platt ut på min arm var den så mycket mer för mig då jag gjorde den. Motivet hade tagit år att välja och stjärna blev det för det var viktigt för mig att synas. Att plats och stå ensam kvar och trots alla svek ändå kunna skina. Kunna klara sig på egen hand och inte vara lika djävlig mot andra. Den andra anledningen var för varenda låt jag har som favoritlåt så sjunger de någonting med stjäronor. Så som låten med Brolle watching the stars eller låten Wildhearts med Melody Club. I den låten sjunger de and the stars never skine for the wildhearts...Och så har jag en mängd fler exempel! Men det blir att ta upp en annan gång.

När jag ändå är igång så kan jag alltid  berätta om mina två andra stjärntatueringar. Jag har också en katt, en fladdermus och snart (om mindre än en vecka! Jippi.) ett namn med ett brev intatuerat. Men dem historierna hör inte hit. Det tar jag en annan gång.Så tillbaka till historien att  utveckla min tatuering som jag gjorde den 9/11-07,  den som jag numera har valt att den heter starsallover.


Starsallover

Tatueringen blev en symbol för alla de jag ställt upp för och för att det finns fler än en låt som betyder något för mig och mitt liv. Desegninen gjorde jag helt själv. Stjärnorna blev något större jag tänkt mig men med året har jag börjat tycka om den mer och mer.  Därför blev det också ett givet nick att ha på www.bilddagboken.se Eftersom jag vill visa upp mina bilder för allt och alla.

Och på communityn www.helgon.net så är mitt nick little_star av den enkla anledningen för jag har en liten stjärna intatuerad på handen. Den ska byggas ut om en vecka. Jag är väldigt glad för det. När den växte ihop så blev den lite väl liten. Att nu får den växa - precis som jag vuxit inom mig. Den här gbgresan var bland det viktigaste jag gjort i mitt liv. Därfor känns det extra kul att få göra den här i gbg - min sista dag som praktikskribent. Little_star. motivet blev valt för att ensam är stark.  Även om jag med tiden fått lite motgång att våga tro på den innebörden. Så vet jag att innerst inne att jag överlevt och kämpat vidare trots motgångar i mitt liv. Motgångar jag kan se tillbaka på och inte förstå hur det gjort att jag klarat mig sitta här idag. Därför så lever uttrycket kvar och tatueringen, litte_star, gör mig bara mer och mer påmind att fortsätta leva livet ensam med glädje.

Kommentera här: