bd&tankar

Oj, jag vet inte om jag tjatat tillräckligt, men bd består och så är det bara. Jag blev så *oturslycklig för någon vecka sedan då svt gick ut med att K-special ska visa bd i deras program. Genast började jag återigen se mig i låtarna och gå tillbaka till min bd-era. En tid av så mycket inte bara musik.  Jag tror jag skrivit om den förr, inget jag vill gå in på idag, jag vill bara skriva från hjärtat (utan att låta som en fjortis) att bd är hög kärleksprioritet.

*Ett eget ord för lycka som grundats ur ett ledsamt(negativt) perpektiv.


Broder daniels frontfigur Henrik Berggren

Bilden i dess orginalsammanhang: www.flickr.com/photos/sophiascalpel/2788032484/

I dessa två dagar då jag suttit hemma men velat ta mig ut, har det getts tid för tankar. Tankar om livet och att jag är inte framme där jag vill. Jag trampar fortfarande på ömma tår, blundar för verkligheten och känner sparken i ryggen varje gång skulden ger mig ett ansikte. Samtidigt som allt detta händer går tiden också åt för posetiva tankar. Om att vända livet och byta sida. Jag kastas tillbaka genom dåtid, nutid och framtid. Jag ser inga hinder men jag ser heller inga val eller utmaningar. Det gör mig rastlös. Ångesten över skolan är ständigt närvarande varje måndag men nu börjar det ljusna då jag snart ska ut på praktik. Jag har gjort av med alldeles för mycket pengar (som gått åt att lägga på skulder och räkningar - bra i sig iförsig) och nu har jag inget kvar den här månaden att leva på. Rastlös igen. Men jag har mat, jag har mer än tillräckligt med kläder och inredning, jag har en världens finaste pojk att dela livet med och en vän på gotland att tänka på. Ändå så känner jag mig så rastlös och hungrar efter mer, undra om jag kan göra ngt annat? för pank är jag och sätta mig i fler skulder gör ju saken bara värre...


...

Idag har jag umgåtts mycket med mina föräldrar. Det gjorde mig trygg då jag fick lov att vara yngre och de passade in. Vi åkte och handlade. Vi åkte till handelsträdgården där jag en gång i tiden praktiserat och vi var även förbi ett byggvaruhus för kika på tapeter. Det var nog det bästa jag kunnat ge mig själv, jag har inte återhämtat mig än från alla resor och konserter, att vara nu på hemmaplan blir en god effekt. Jag tror jag behöver det. Samla mig och verkligen känna av. Men jag är rätt rejält duktig på att knuffa undan känslor också. Dumt nog.


Att känna sig liten och bortappad...

När jag kom hem så pluggade jag men jag planterade också om kökets blommor. Det blev lyckat och det blev väldigt fint. Igår så bestämde jag och Martin att vårt vardagsrum ska få bli grått. Lila tapeter var en omöjlighet att finna i den nyans vi ville ha. Antingen blev det för brunt eller så för rosa. Det kanske låter trist med grått men vi har märkt att med vår inredning passar grått med en massa saker. Dessutom blir det inte för mörkt och kontrasten mot våra textilier är bara så snyggt! passar till alla årstider (som det ser ut nu) och förhoppningsvis också till levande ljus. Som jag älskar levande ljus...mmm!


Grå tapet stundar framtiden...

Jag tänkte framöver fota våra rum i vår relativt nya lya och visa alla rum! Men då gäller  det att få ordning först. I helgen hade jag och Martin inflyttningsfest. Det kom inte så många vi hade hoppats på. Men vi blev glad för dem som kom - tack! och vi blev glada över inflyttningspresenterna. De trodde vi inte att vi skull få så många av, så tack igen alla som kom! Festen slutade runt 02:30 då sömniga Jakob och pigga Anders enbart var kvar. De valde att sova över - det blev skoj. Innan läggdags drack vi te i köket och sa inte så mycket - en stund välbevarad i mitt huvud, Anders gav mig tipset om att vi någongång måste gå ut på nytt och dansa till indiemusik. Jag nickade instämmande - det  var alldels för längesedan. Å sånt är också kul. Men det blir framtiden det. Nu ska jag vila upp mig, vara på hemmaplan och inreda! städa och rensa ut allt jag äger :P

Vi höres =)

Kommentera här: