10.04.30 Att födas på nytt.






Oj, Maja! Vilken stjärna, vilken kvinna, så djälva snygg och så djälva bra. Trots allt svett hon (å alla vi andra drabbades av ) kunde hon ändå se bra ut. Det är beundransvärt, samtidigt som hon aldrig står still men ändå lyckas sjunga helt perfekt. Den här kvällen kommer jag sent att glömma. Vi var lite sena till spelningen och straxx innan jag rusade in på debaser så small det till. En blixt. Jag hann knappt reagera, var så fokuserad på att rusa in bland folket och bort från regnet och försöka komma längst fram till scenen. Efter blixtens korta sekunder fylldels himlen i med åska. En rejäl smäll och då förstod jag. Då och där kände jag mig pånyttfödd. Hela dagen har ja känt mig arg, något alldeles för hårt urvriden och som att något höll på att hända men aldrig hände. Efter åskan så blev jag så taggad, så fri i hela själen och så lycklig att jag köpte mig en the sounds tröja, lyckades ställa mig längst fram och när spelningen väl började såg Maja in i mina ögon.



Vi sjöng ihop, vi höll armen upp samtidigt och jag kröp ihop i tanken och blev sexton år på nytt. Jag älskade varenda tillfälle, varenda dans, varenda rörelse Maja gjorde i takt till musiken. Killarna, min favvo Felix och de andra fick inte alls samma creed som Maja. Det var synd. Eftersom de kan både sjunga och spela flera instrument, var och en och så samtidigt. Kameran var väck som vanligt och överförningssladd har jag ingen. Därför får det bli bilder från förra spelningen från april förra året då jag såg the sounds i gbg.



Denna gång så grät jag inte, jag kände mig inte alls lika bräcklig och jag säger som Maja sa ”Jag är så glad att få stå här på scen med er alla ikväll. Jag är så glad över att få stå här och sjunga i Sverige…och inte minst av allt, jag får sjunga i den vackra huvudstaden, Stockholm, mår ni bra i allihopa?!” Publiken jubla, det blev allsång, det blev nya låtar blandat med gamla. Avslutningsvis nådde Maja min favorit låt ”Hope you´re Happy now”

Hope you're happy now

But I'm not giving in

I hope you're satisfied

With your bullshit and your lies

Hope you're happy now

But I'm not giving up

I hope you're satisfied

Can't bury me alive

 Ha! Ha! Ha, ha!

Blandningen var riktigt bra. De första albumet gillar jag mest men har nu börjat fått mersmak ändå med de andra låtarna. "Seven days a week", "Ego","Painting by numbers" och "Im not living in Amerika" var några av dem jag hörde ikväll. Danserna Maja höll i var fantastika, publiken var lagom dansat och jag fick bra plats med att dansa själv!Jag har nog nu dansat sönder mig själv. Jag tror inte det finns någon kroppsdel som jag inte känner smärta ifrån. Men det var det värt. Det är inte ofta man får uppleva en sådan här konsert. Det känns dåtid med bra konserter fast inte idag. Inte när det är the sounds på scen. Som jag sa till Martin ”Är det sounds på scen så levererar dem! till 110%” som svar på varför de spelade i över en timme ikväll. Tack the sounds för ni älskar oss fans och för denna oförglömliga kväll.


1 Frida:

skriven

Åh! såg du sounds - såg att det var slutsålt - annar så hade jag gått- fan vad kul det låter att ha varit där.

2 Saga:

skriven

Wow. Synd att jag inte kunde ta mig sthlm och se dem!!! <3

Kommentera här: