Händelser

Idag går det inte att samla tankarna. Jag är lika förbredd för det posetiva samtidigt som jag är livrädd för det negativa. Det har varit en tuff 2010 start med mycket död, funderingar kring livet och livskriser, runtom om mig. Jag ser det inte bättre än tungt även fast jag kanske mer borde se det som Jag har klarat mig i alla fall. Men så ego kan jag inte vara. Mellan varven vill jag bara bli utredd, klar för att ta emot livet i nya perspektiv och slippa paniken över skolångesten...När blir jag bedömd? Men så finns det också vinterdagar då snön kan vara vacker, den gör sig bra på bild och jag önskar ibland att jag vore en av fåglarna i trädtopparna.


Bild tagen av mig.

Det bästa under dessa två månader, året just nu inbringat, är att mitt "kusinbarn" Johanna kom över med sin Kristian. Det känns mer som en kusin då det bara är fyra år mellan mig och J. Jag blev så glad över hennes smittande leende och ständiga skratt. Hon är en fin människa med så mycket liv i sig. J+K stannade mellan måndag och onsdag. En kort tid men som vi hann mycket med. Även om jag tyckte att dem gärna fått stanna längre. J hann fylla 20 år vilket blev långsnack vid middagsbordet och vin för sedan gå ut på kvällen till Medusa. En tisdagkväll...ja, det var inte så mycket folk, mer personal än besökare faktiskt, men det var roligt ändå. Tala om mycket, sittdansa och sjunga med musiken i högtalarna. Under samma dag hade vi besökt söder, gamla stan och centralen samt lyckats klämma in ett födelsedagsfika med min familj. Mycket trevligt blev det. Och J var jätteglad över den filt hon fick av m ig och Martin i födelsedagspresent. Det blev också doftljus som doftade nytvättat. Allt i matchande blå/vit stil. Å jag blev trygg inför framtiden och det kändes som jag äntligen fann en liten bit av mig själv igen.


Jag och Johanna eller andra genrationen och tredje genrationen. =)


 Jag tänker på dig Pelle. Hann bara träffa dig en gång och minns dig som en fin människa, sov gott.

Kommentera här: