När tiden kommer ikapp



Äntligen kan jag få chans återhämta mig mentalt och det blir en ny tillvaro för mig. Jag har studerat ett tag mina dagböcker som berättar allt om mående och händelser. Jag har kommit  fram till att så bra jag mår idag har jag inte gjort sen 2003. En  del tycker synd om mig medans jag vet att det tjänar ingenting till eftersom jag hela perioden längtat efter livets återhämtning. Men det märkliga är balansen...Jag faller alltid tillbaka på den punkten. Fungerar en sak fungerar oftast en annan sak något sämre. Nu när jag börjar få ordning mentalt så är det som att min tillvaro bara försvinner. Lägenheten fylls med tvätt,disk,damsugning och oupppackade flyttkartonger eller så resväskor. Det bara står där. Förut hade det gått mig på nerverna men nu när jag känner av att även lita på en morgondag så tror jag tiden inte är densamma längre som  förut. Men jag lurar bara mig själv genom att tänka så. Jag tror jag behöver vägledning och så behöver jag nog schemalägga mina dagar så tiden räcker till. I daga ända har jag mest varit ute eller så bara hemma. Jag har skrivit, jag har rest på mindre utflykter, helgerna har varit fyllda med inbokade upptåg och jag har trivits för stunden nästan varenda minut. Men varför saknar jag balansen?


Förut mådde jag sämre inombords och mentalt men var en hejare på  städning och struktur. Nu är jag mer en hejare att återhämta mig och definera kort hur jag mår varje dag men städning och struktur det har mer ersatts av ursäkter till allt och andra att jag inte får ihop mitt egna tidsperspektiv. Jag har testat det en mängd olika gånger...När jag trott det gått en vecka så har många svarat mig "Men Lea det har gått tre veckor..." eller så ibland en månad. Oj, inte undra på att jag inte tycker saker och ting hänger ihop då jag är så sloow som jag nu är :P Men det är lungt...för jag mår bra mentalt, jag har lätt för att hålla mig upprätt och jag trivs så himla bra med min tillvaro. Det enda som saknas nu är ett jobb och gärna ett husdjur.



Kommentera här: