...


Kommer nog alltid ha en speciell plats i mitt hjärta och liv. Jag minns när jag första gången hörde dem och tyckte de var som gudar. Det var för bra för att vara sant. Det första albumet snurrade många gånger i min skivspelare, i min cdfreestyle under gymnasieåren. Jag blev stormförälskad i Maja och avundade henne nästan varenda dag. Försökte jag inte klä mig som henne så drömmde jag ofta drömmar att jag hade hennes röst och självsäkerhet som hon uttstrålar.

Jag har sett dem nu live två gånger och närmare har jag inte vågat komma. Det är enda bandet jag känner så för än idag. Men jag har iallafall mött människor som känner bandet väl och det är stort i sig... i mina ögon. Men nu har jag nått en ny era i mitt liv och vips! så behöver jag deras musik igen. Då är det bra att jag inte lyssnat sönder de andra albumen utan har de kvar att lyssna på nu :)

min favvo just denna dag/vecka/månad är Underground. Den sätter orden så rätt. Precis där jag vill sätta mina ord. Att dåtiden är ingen bra grej och hålla fast sig i. Det som har hänt är redan hänt. Jag måste nu ha fokus på lägga all energi på framtiden, se den med ljusa nya ögon och inte med rädsla. Här kommer några favoritrader ur Undergrond låten, vill ni veta resten av låten så finns det på nätet =) så som letssingit.com och yotube.com Tills dess...Lyssna och njut! The sounds är ett av tidernas största svenska band - enligt mig själv.

Underground


Let us go back to the time when the underground
Was the place where we all used to hide away
Let us go back to the streets where it all begun
How could I know, it was the last time I saw you?

....

The past is a place that you can never return to
Even though people say that this is where you belong
I could easily stay, and never come home
Looking out on the field like its never been changed
The past is a place that you can never return to
Even though people say that this is where you belong


 

Kommentera här: