Jul

Inte trodde jag att jag skulle skriva något om julen. Än mindre min egna. Men i år blev den lyckad. Den blev efter mina villkor. Med att fira med mig själv, återhämtning, mina två älskade marsvin och så äta, öppna klappar och umgås ett par timmar med mina föräldrar för sedan gå hem och bara dra på sig myskläder, tofflor och gotta sig in i mörka låtar, vackra djupa dikter och ett program om bröderna Grimm och vad deras sagor har haft för betydelse för samhället och allt folk i det. Nu visar jag min jul, det berättar nog mer än att jag ska försöka återskapa min jul i ord detta år, för det går liksom inte.

Ingen snö på jul känns lite tomt ...
Under natten kom tomten och fyllde strumpan...
Själv sov jag härligt i mina jul-lakan
Glitter och smålampor är ett måste för stämmningen
Vissa tomtar känner sig instängda och andra inte ...
Elvis fann glitter att leka med ...
Jag drog upp persiennerna och fann tomten borta hos grannen, smått chockad!
Såklart fick Alvin och Elvis nys om tomten och deras strumpa var ju fylld sedan tidigare så saken var gjord...
Deras julklapp låter inget ...
den går att kliva upp på men är bra knölig ...
Så många morötter på en gång och en jättegurka!
Dags att hugga in!
Tacka tomten vettjá!
Sedan gick jag och Elvis och Alvin till mina föräldrar för fira lite mera jul...
Givetvis tänds ljuset, Kalle Moreus var värd och Kalle Anka kunde börja ...
Blåa hyacinter är verkligen jul hos föräldrar för mig
Efter Kalle Anka på tv fick jag dessa tre julklappar å ett par till :)
av Älskling fick jag två par örhängen och ett halsband, så fina! <3
Av systern min fick jag disktrasan och av min mamma fick jag diskborsten
de känner till att mitt kök är minsann svart/vitt och inget annat! :)
Sedan så blev det mat, laxen var äkta fisk men resten var låtsatskött!
Så härligt att kunna vara med och äta och samtidigt skona
djuren, det känns fint!
Efter maten så blev det en massa godis, choklad, filmtittande och annat tv-tittandet, nu är klockan 02;01 och jag tror det är dags för mig att krya ner i den där mysiga julbädden, Alvin och Elvis har redan somnat och tuggar hö i sömnen :P de är så fina, en bättre jul skulle jag inte kunna fått, vilken kärlek jag har till mina djur! <3
God Forsättning och God Natt

1 kusin lena:

skriven

God fortsätt nig lea!!!

Mysig jul med julestämning,mö slår mig hur likja vi är...älskar ljus,har också glitter med ljusslinga i hallen,så mysigt,fast katterna har försökt reta matte med lite prov smakning på glittret...fina jule presenter o lax är gott o så en dalmas Kalle Moreus ,julen räddad!!!!Jag o tony tog det lugnt ,jule myste och tanka mö kärlek!!!

Ha det gott ,så syns vi till nyår...JUlekramar från oss i dalarna,kusin lena,tony,katterna våra

Lea tack för dom underbara julepresenterna,ska be johhana sy kuddfodral så ska ha katttyget somm kudde i soffan,den kärleks röda ängeln hänger i köksfönstret...Julekramar

Kommentera här: