Ett gulligt monster minsann

Sitter nu och lyssnar på senaste albumet "Human Harbour" och det är som de själva sagt, ett monster =) Men ett väldigt snällt monster vill jag allt påstå. Jag kan inte annat än tycka om det jag hör och att det känns så nytt. Jag tror jag behöver samla mig.


Som MC själva säger "Nya skivan är likt ett monster"

Men nya favvoisar är de låtar jag hört innan skivsläppet, fast i andra versioner, så det här albumet är här för att mogna. Jag gillar albumversionen av "Dreamers Wasteland" där de har blandat in Stockholms popkör. Himla snyggt gjort! Soundet från den och Human Harbour är nog också lätt att gilla eftersom det påminner om det jag hört tidigare. Men så kan man heller inte bedömma utifrån tidigare man hört, fy mig, så jag ska ta tid och lyssna in det här albumet riktigt ordentligt och ge en utförlig recension framöver :)

Lyssna på den på spotify: http://open.spotify.com/album/6B7IJECMKqaczHqVz9Uf77 om du inte klarar av att vänta in skivan :)

Jag är just nu trött, paff efter strömavbrottet som hände samtidigt då jag skulle slå på nya skivan samt så skivsignering på torsdag. Ojoj, vilken av alla melody club tröjor ska jag ha?!! Kameran måste ha batterier, skivan ska givet med och likaså affischen...jaja, nog om det. Det är fint album och jag är så nyfiken på cdkonvolutet. Det är många som inte bryr sig längre om köpa skivor. Men jag är en av dom som bryr mig och skivsigneringar är bland det bästa som finns. Tror jag faktiskt finner mer spänning i att köa och småsnacka med bandet än en hel spelning..hmm

Nu får jag se hur mitt liv placeras i låtarna eller om det denna gång upplevs annorlunda. Skivan behöver helt enkelt smälta...från det ena till det andra..



Imorgon är det poetryslam på Södermalm! vilken återförening. Kommer bli mys och bara sitta där och se ens konkurenter. Jag är glad att jag tävlar rätt så tidigt i år. Man blir så nervis ju fler duktiga poeter jag upplever =) så snart ska jag börja öva på mina texter. Men innan dess behöver jag inspration och det lär jag få imorgon! Yeah

Det var nog bara detta idag.

& att strömavbrott upplevs som - vad fan gör jag nu?! Man är läskigt beroende av många saker, hua!


Kommentera här: