Regn i all ära!

Så kom sommaren. Den första månaden började bra fast har större delen regnat bort. Kollegorna klagar och drar djupa suckar. Jag ler. Jag känner den friska luften ila genom hela koppen. Hur vinden leker med mitt hår, hur regnet slår mot mitt ansikte och hur händerna följsamt känner varenda liten droppe tränga in i huden. Hur kan man må dåligt då det är regnigt och svalt? Förstår inte. Det är solen som jag inte bara inte gillar. Den tränger sig på, ställer en i ett starkt sken vare sig man känner för att synas eller inte. Den bränner och den bländar min syn för världen. Tacka vet jag dagar som dessa. Enda nackdelen är blöta kläder som sedan blir kalla och kan leda till snuva. Men det går att leva med.
Sommaren - alltid en plåga i sitt slag....

Så tänker jag på gårdagen som var så fylld med tankar sedan veckor tillbaka. Jag hade nästan infunnit mig med dessa tankar som malt sönder mitt inre. Men så kom vännen över och vi satte oss i köket och talade om allt. Det bara föll sig så och en timme blev till flera. En vinkel blev till rättvisa om att ta tag i mitt liv, dess värderingar och tankar. Om att behöva stöd. Behöva oändligt mycket stöd men också kräven rätten om att få det. Fick mig att inse igår att det är nog därför jag inte mått så bra på sistoende. Jag har inte blivit så pass mycket sedd för den jag är. Mest hört alla fel jag dragit, alla fel jag sagt osv. Ingen människa blir levande av det precis.
Men så har musiken varit där och man har infunnit sig att den är ett subsitut som funkar mot den där klappen på axeln, de där stöttande orden man aldrig fick tills igår då. Då man helt plötsligt fick stå i fokus, fick bli sedd och det var galet uppenbart att det var det jag tidigare inte förstod. Vännen avslutade med att "Snackar med på fredag!" Jag krama om honom, sa tack och sedan blev jag lite fundersam. Vad mer behöver vi tala om? Men å andra sidan ska jag heller inte vilja påstå att det inte finns något. Med en överaktiv hjärna på helspänn så poppar det alltid upp något ämne, Haha.


Dagens goda: Danne - tack för gårdagen! Vad är det som du kommer och berätta imorgon? Nyfiken!




Imorgon är  det midsommar. Det kändes rätt nyligen att det var det och så har det gått ett hel år sedan sist. Galet. Solen lär inte ta sig värst mycket men vad gör det då? Så länge det finns uppehåll vid midsommarstången, karamellerna, de lekande barnen så blir jag nöjd. Sedan blir det att dra över till Odenplan och mata en katt som heter Wilma :) en riktig fin lady! Efter det blir det hemfärd för plocka ihop mat, dricka och dyl. för fira midsommarnatten med vännerna borta i Skogås. Jag hoppas det blir bra nu. Lycka är det jag så länge velat haft ! Låt mig också få det.
Dags för nya tag denna dag! Vi höres.

Kommentera här: