tralala

Sitter och lyssnar på bandet Nina Rochelle och minns tillbaka.

Kastas in i gårkvällens alla steg mot en okänd riktning

bland folk man känner igen


musiken svindlar

rösterna övertas av de sjungande tjejerna

den akustiska gitarren försöker finna

sitt fokus men ibland

försvinner den in

bland sådant

som det inte går att sätta ord på


balkonghäng

kökshäng

mera cider

mera vin


mera för många

om se kunsiner hångla

jag tycka det är lagligt

den andra

tycka de är fel


så lyssnar jag på Nina Rochelle idag

och hör orden om

Men det e så dålig mottagning
I våra självförtroenden

Förhandlar nu med väckarklockorna
Om att väcka upp den jag ville va

börjar sakta förstå konversationen

mellan mig och en till igår

han ville både tro mig

fast inte

det fanns ett allvar

men också en trygghet


att se länge in i någons ögon

så länge kan jag inte ens se

in i min älskades ögon


tiden försvann

möterna blev långa

tänka tillbaka

det blev minsann bra

denna gång


jag klarade mig


denna gång


åh, det blev så bra


1 Anonym:

skriven

=)

Kommentera här: