Hej och Ses

Jag hade lovat mig själv att inte hänga upp mig på en person eller en händelse för att må bra. Men känslorna finns där fast man inte alltid kan styra det, som du milt sa till mig i helgen. Ja svarade ett blygt ja och ville just då bara ifrån. Jag ville svara men valde bara att kramas och stänga ute allt annat. Att jag kan ångra mina beslut så många gånger på så kort tid. Jag hade lovat mig själv och nu sitter jag här dagligen, bara ett litet HEJ och jag känner att möjligheterna är många. Så försöker jag se framåt till nästa helg och HDLC spelning, att jag ska till Uppsala nu på tisdag till och med Fredag och bara få vara ute på landet bland folk jag ser mig själv i, trädsus och härliga promenader. Men det skrämmer mig med. Egentiden uteblir och den vill jag så gärna ha. Men å andra sidan vet jag att när den väl kommer längtar jag bara tillbaka till de där två lördagarna som varit.  Varit med dig och det du försökt säga och det jag nu inte kan förhålla mig till.
Även om det är ingen bra grej att haka upp sig på så kan jag helt enkelt inte besluta över vissa ord eller känslor just nu. Jag har tänkt och det skulle aldrig funka liksom. Jag höll med och var imponerad att personen tänkt. Det var fint. Även om jag inte tänkt bara konstanterat att det kommer inte gå även om jag så vill. Enklare att vara kär i kärleken än i en enskild person. Jag blev lite för glad för att nu kunna släppa. Personen motarbetar och svarar inte längre. Eller så bara kort och du är hela tiden på väg till någonting annat och Vi får höras. Egentligen borde jag vara glad men det blir lite som ett tomrum av tystnad som jag inte står ut med. Så dags att riva ut i köksskåpen och vrida på musiken, lämna denna stad och än en gång fly från problem och verkligheten. Jag behöver försvinna för komma tillbaka nästa vecka. Fyra djur, två lägenheter och en vänhelg, det kallar jag då egentid, en egen vecka, så flyr jag denna vecka in mot det jag sedan inte kommer ha lika lätt för.
För egentligen är det lätt.
När jag tänker efter är det som att somna om och vakna för ge hela en ny chans.
Vi har alla problem som är stora för oss personligen men i förhållande till hela rymden är problemet lika liten som ett dammkorn. Så det är egentligen lätt då jag tänker efter.

1 Helena:

skriven

hoppas du kunde få några timmars sömn iaf, här blev det väldigt knapert på den fronten. tankar som studsade o känslor som bubblade, men vad gör det om hundra år? tack för påminnelsen om HDLC igen, nu måste jag försöka komma ihåg att skaffa biljett så att vi kan mötas där igen framme vid scenen, lite mitten åt höger sida?

2 Lea svarar::

skriven

Och biljett skaffa du! Men vi stod mer i mitten ;) tack för en toppenkväll igår och som idag är ett blogginlägg värt att läsa =)

Kommentera här: