Grön som ung/avundsjuk

image16
En frihetsbild jag inte kan annat än sakna...vart tog friheten med sommaren vägen ?

Här sitter jag. Längtar till sommaren. Till solen, till värmen, till välmåendet och hur allt tas med enkelhet. Samtidigt panika jag över årets sommar. Jag menar, jag har inget jobb ännu och jag har ännu inte fått tag i människan på bostadsannonsen, så vad kommer att hända i sommar? Låter mer som panik över att bo hemma och vara pank tills jobbet dyker upp. Saken gör ju inte lättare att jag kommer vara låst här med eftersom jag inte kommer ha råd med ett slkort utan bara åka på remsa. Eller vad man nu annars åker på ? Ingen aning. Idag så har jag fikat med min tosss, och jag ska inte låta tjatig över hur fin han är. Eftersom det är det enda jag tänker på nuförtiden i min blogg :P detta skulle bli min klara-sig-själv-helg. Både igår och idag har jag träffat honom! Illa, fast mysigt :D Idag fick jag inbjudan av Katja också, att jag och Martin är bjudna på dop! Jippi. Hoppas jag har den tiden, så inte jobb dyker upp och jag måste jobba bara för att inte riskera att bli av med  det. Och hoppas jag har råd med doppresent också! Leons syster fick ju doppresent, då måste ju han också få något! Hum. Tål att tänkas på. Nu lyssnar jag på Ladytron. Har blivit min nya musikdrog verkar det som. Det enda som håller mig vaken...och så är det ju dags att ställa om klockan också! pjuhu. Heja Heja ge mig mera sol om mornarna och mera vår om fötterna. Har ju nya supersnygga skor. som jag funderar på att använda redan den 2 April om vädret inte är superilla! Ska fira min födelsedag då med Timospelning, gå evt vidare ut och Martin är med! :D Wiee. Så kommer jag äntligen kunna ha min vit prickiga kavaj på svart botten! den kommer bli så snygg till min svarta klänning, vita strumpbyxor & de nya skorna som nästan liknar svarta pups. *Kärlek!* Imorgon ska jag nästan stänga in mig och så ska jag komma till att våga sy. Så fort jag ser tyget får jag magpirr och undrar hur allt ska sluta? Att jag vågar inte ens klippa i det :P Så idag blev det ju att jag stack till söder och köpte papper/tuschpennor för att börja jobba igen med mina  bilder/tavlor. Kul det med! Nä, usch vad trött jag är! Jag ska nog inte sitta här länge till. Men innan jag avsluta, fan vad kul Körslaget är! tvprogrammet. Det var sann glädje det. Norrland asså...det minns jag! Norrland 1998. Nog om minnen och ursäkta mina osammanhängde ordformuleringar skriver bara av mig idag, i den ordning som tankar dyker upp! det flyger förbi många härliga bilder nu. Lyckliga bilder. O jag måste börja leta jobb mycket nu, igen. Är så trött. Så fruktansvärt trött.

Natt natt på er!

Kommentera här: