Året som snart är slut...

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Skippade att gå på festival och gick bara på utomhuskonserter lite då och då och lite här och var. Det gick det med, det var jättekul =) sen gick jag Pridetåg, uj så roligt det var och så stolt jag känd mig.

2. Höll du några av dina nyårslöften? Ja, se MC mer än 5 gånger, o det lyckades jag med.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, Hanna och Emil fick sig en liten Arvid.


Jag i grönt hår på min födelsedag...

4. Dog någon som stod dig nära?  Nej, men försvann gjorde människor och det fick mig att inse (igen) att livet är ibland kort och skört och att man borde uppskatta varenda dag man får av livet, vare sig det blir en bra dag eller inte, huvudsaken är att man känner att man är vid liv och mår bra med det.

5.Vilka länder besökte du? Inget mer än mitt egna.

6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010? Sundare livsstil, ska försöka styra upp det bäst det går och gärna ett jobb som jag orkar stå ut med.


Jag och Martin på gotland (och då hade jag svart hår!) vår riktiga semester.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? Men jag kan inte minnas siffror :P men jag minns dagar som Melody Club i Parken i gbg, Herr H på Liseberg, midsommaraftonen som var iskall men lyckad inomhus ändå, då jag och martin äntligen fick vårat första handskontrakt, min födelsedag då jag bodde i gbg och Martin överraskade mig, mycket Göteborg kommer jag minnas men klart sthlm har gett mig grejor med. Som när brandalarmet gick på Berns (men det var lungt), min praktik på Ridå och så då lgh:n...

och för allt i världen minns jag Anna! då vi var på Gotland jag o Martin och hade vår första ritkigta semester ihop. O då Anna var med oss i Uppsala på en MC spelning i konsert&kongresshuset samt hennes pojke. Jag kommer minnas MC det här året och gbg & Parkteatern i Vitabergsparken, det blev Rikard Woolf, Emil Jensen, Bob Hansson och Salong Giraff, hemskt roligt! på Emils framträdande regnade det något fruktansvärt, bara sommarkläder och en snuva som satt i en vecka därefter.

8. Vad var din största framgång 2009? Jag lyckades finna en praktikplats som fungerade för mig, som utvecklade mig och jag lärde mig hur mycket som helst att få spendera min höst/vinter på tidningen Ridå.

9. Största misstaget? Kan faktiskt inte komma på något. Fanns stunder då jag undrade vad jag höll på med men det har aldrig blivit stora konsekvenser av något.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Nej, tack gode ngn för det! Äntligen, säger jag.

11.Bästa köpet? allt möjligt! det senaste bdboxen - vilken kärlek!




12. Vad spenderade du mest pengar på? Skivor, skor, kläder och konserter

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Aaa, tiden i gbg, då jag fick ta vara på bara göra vad tusan jag ville.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? "Eighteen" (MC), "Give me that slow knowing smile" (Lisa Ekdahl),  "Sen en tid tillbaka" (Melissa Horn) m.fl! lättare och komma på då man hör dem.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare, vilket jag inte trodde då ojämna årsnummer brukar vara ledsnare år...men visst, haft mina långa neråt perioder, men inte alls på så vis jag är van vid, vilket glädjer mig mycket.

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Stressat! tusan vad det bara förstör.

16. Vad önskar du att du gjort mer? Lagt tid på jobbsök, lagt tid på hitta mig själv och tagit tag i saker med en gång. Det är dumt att vänta.

18. Hur tillbringar du julen/nyåret? Med mina päron och Martin på julen, hos oss båda. Till nyåret kommer min faster och hennes man, mina föräldrar, martins föräldrar och äta nyårslunch ihop, på kvällen blir det fira med Martins familj på Skansen i sthlm.

19. Blev du kär i år? Ja ännu mer då jag firade 2års dag med min fästman!



20. Favoritprogram på TV? Inredningsprogram i det stora hela, julkalendern, Robins, "Musikhjälpen 2009" m.fl.

21. Bästa boken du läste i år?
"Innan jag dör" Jag har aldrig läst klart en bok på så kort tid (lite mindre än två dagar)

22. Något du önskade dig men inte fick? Har inte fått julklappar än :P men det jag verklige ville ha köpte jag till mig själv, bdboxen, badkudde och fotmassage. Så besviken blir jag inte iår.


Tårta fick jag på min födelsedag - mums! Hembakad och allt.

23. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Firades i gbg! I martins familj. Morgonen började med sång från martin mamma som bjöd på frukostbricka, flagga och paket. Dagen fortsatte på tidningen Groove som bjöd mig på halvdag och  ringde telefonen...Martin var inte i sthlm! han hade åkt hela vägen till mig i gbg <3 och gav mig boken "Håkan Hellströms tidningurklipp" och bjöd på fika. En fin, väldigt ovanlig varm vår dag med krokusar i parken och grönska.

24. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? mm, stressa mindre och nojja mig mindre över många saker.

25. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Mixad. Jag klär mig efter vad jag känner mig. Mycket svart eller mycket färg, många detaljer såsom örhängen/strumpbyxor/väskor. Så stilen 09 blev som jag brukar se ut, men mer utveckald och mer jag.

26. Vad fick dig att må bra? Gbgtiden, livekonserter, Martin, egen lägenhet, praktikplats och ständiga tågresor.


Egen lya! Här synes vårt kök.

27. Vilken kändis var du mest sugen på? Eh?!

28. Vem saknade du? Anna, fast jag såg henne många gånger detta år, så kunde jag inte låta bli att vilja se henne igen.


ANNA! Finns det en bättre vän på denna jord? Knappast! inte detta år - hon kammar hem den vinsten, grattis.


29. De bästa nya människorna du träffade? MC! kanske låter tjatigt. Men detta år fick vi en himla fin relation mellan oss. Det var som på nytt. Andra människor var folk som kom och gick och så de på min praktikplats.

30. & det sista du sent kommer att glömma? Då Headbang fick sin syster Duckystar! de matchar så fint ihop.


Headbang till höger och Duckystar till vänster i deras fina rockoutfits! =)

Kommentera här: