Cinemascape live :D

Idag såg jag Cinemascape live! på kulturhusets tak. Det var jättefin väder, inte så mycket folk och helt underbar stämmning. De spelade båda nya och gamla låtar. Jag hade svårt för att sitta still, det fanns så många melodier jag ville dansa till. Men jag höll mig. Johan var sjömansklädd, Sebastien hade fin fina rosa byxor med ett sånt snyggt skärp att jag höll på trilla av stolen. Uj uj. Idag var inte Kim med och spelade, men de tog med Emelie istället. Hon var kanon.Jag gillade verkligen hennes röst tillsammans med Johan och Sebastiens röst. Marras gjorde också bra ifrån sig. Hela ljudet var helt kanon och det här blir en av de bästa spelningar jag sett med Cinemascape.


sebastien























Sebastien. Alltid så perfekt klädd!

Det blev kul med Johans mellansnack om att vi skulle ha en fortsatt trevlig kväll m.m Klockan var 15:00 :P Men efteråt fick jag höra att han varit vaken mer än 24 timmar och haft fullt upp i dagarna. Så då kan jag förstå att man blir lite virrig. Oj, vad du är fin i håret...har du gjort om det nu igen? sa Johan till mig med ett skratt. Jag sa till honom att jag har svårt för att bestämma mig ang. håret. Han nickade instämmande. Kläder och hår är ett ihållande problem helt  enkelt. Jag träffade även Martin idag, har inte sett han på tre dagar nu! Haha. O vi blev helt nykära i varandra och det var pirrigt hela dagen. Efter spelningen bjöd han på fika på Kafe blå Lotus på söder och vi slapp precis regnvädret som fortsatte utanför. När vi fikat klart tog vi oss en vända längs söders höjder och sedan vinkade vi av varandra, vi båda längtar till imorn! att se varandra och få gå Pridetåg.


Johan - alltid så härlig på scen!

Jag verkligen älskar stockholm just för här har dem många gratis spelningar eller spelningar som inte kostar mer än 50 kr eller 100 kr. De har pride och de har kulturfestival i en hel vecka vardera. Å de har parkteater under hela sommaren, gratis! Hur ska jag kunna släppa den här staden i framtiden? Iof, nackdelen med sthlm är att man blir så himlans anonym och har man inga kontakter blir det svårt att få jobb. Om man inte orkar stå på sig till 110%, men sådan är inte jag...åter igen till spelningen. Det var kul att se att Cinemascape fick också ny publik. Jag hörde ett flertal fråga, efter spelningen, om de hade släppt skiva och så. De hänvisade folk till sin hemsida och det tänker jag också göra! Så ni kan få höra musiken om och om igen gå in på:  www.cinemascape.se eller så  www.myspace.com/cinemascape  De är helt klart värt mer än ett besök! åååh, jag hoppas de verkligen dyker upp snart igen, jag är helt kär i deras nya låtar. Men också i de gamla.


Hela Cinemascape - Kim, Sebastien, Johan och Marras!

 Nu ska jag ägna den här kvällen till mer Cinemascape musik, Moto Boy och ordna min inför pride imorn, Mitt tema blir PridePrincess :) see ya och hörs förr eller senare!
1 Sébastien:

skriven

Trevligt att ni kom och tittade på oss, som sagt, det uppskattas!

Kommentera här: