Gbg resa 2



Jag ville så gärna dra den klassiska posen - Varsågoda!


Så kom jag till gbg. Denna gång en tidig förmiddag. Fick skoskav så fort ja klev av. Regnet slog mot ansiktet och mina tunna kläder. Men d gjorde mej inget. Spårvagnen kunde färda mej i en kvart och jag skulle komma dit jag alltid anländer i götet. Men den här gången lät ja först staden svälja mej hel. Dag 2 och det blev lördag. Smaken av gårdagens middag som var utsökt hade etsat sig fast i varenda nerv. Men d var också annorlunda. Inte samma plats vid bordet som alltid. Inte samma sovrum och frågor som gick runt både med och totalt utan kontroll.

Record Store Day


Underdagen sken solen. Det var record store day och Bengans borta vid stigbergstorget. Nostalgisk känsla. Tänka sej att i tonåren drömde jag inget annat och nu stod ja här för andra gången. Stort. Torgny mötte jag av ren slump och vi snacka musik, favoriterna och vad för skiva man sökte. Resten av dagen blev Haga, Nordstan och butiker runtom. Klockan ticka på och helt plötsligt blev d middag igen, vila och dra på fest hos Jakob. Jag var onykter, tala me främlingar på bussen och ringde sedan på dörren, han var glad att se mej och jag detsamma. Jag hälsa på hans vänner och hällde i mej mer. Leken de lekte tilltala mej inte men var på noterna och folk var bl.a imponerade hur olikt jag tänker i förhållande till de. Det blev många skratt. Danser. Möten. Men roligaste var att se Peter. Killen som sprang och gömde sig 09 på en hemmafest så ja den gången inte hann säga mycket. Men igår hann vi. Tala allt från idoler, kändismöten till att känna sig 17 igen då man hör vissa låtar. Ja bjöd in han till sthlm och nu får jag se vad som händer i maj! Kvällen blev tidig morgon, Jakob tyckte jag borde ta mej hem. Och det gjorde jag. Men den där mollnade tanken sedan igår hann ikapp mej. Sedan vet jag inte mycket mer.

Fest i drakgrottan

Men utifrån smsen ville en bekant få mej till Ulricehamn och berätta att där fanns det allt plats. Jag sa tack och missförstånden avlöpte varandra. Idag var det ännu en födelsedag. Jag höll igen. Tills jag vakna av orden "vad menar du me det du sa igår till mej? Vad mena du me att åka fel? Vad hände?" Jag var matt och långt från att försvara mej. Födelsedagen blev en paus. En förlust och ett försök att hålla distans till allt som känns. Orden blev två timmar. Jag gned bort sminket från gårdagen, frös i min tunna klänning och regnet slog mot rutan. Sedan gick dagen. Mest åt packa, smsa, surfa och äta gårdagens rester och en härlig nygjord sallad. Med hela familjen.

Körsbärsblommor på Järntorget


Sedan blev det tacka för sig och passa tågtider. Den här helgen börja me regn, en solig dag och avslutades me regn. Jag mötte 09 människor på nytt och såg kontrasten tydligt. Ibland blir det inte som tänkt. Och nu efter vitsippsbackar, körsbärsblom och blåmärken så är besluten närmre än någonsin. Jag behöver vidare. Paus. Det nya denna vår.

Kommentera här: