Pysseltokig

I helgen fick jag mig verkligen ett pysselrace och jag blir så tokig på mig själv då jag finner ännu en sajt med fantastiska tyger som passar min systerson något förträffligt!

var det som blev av i helgen, synd att min bild på mitt fina block blev så suddig...
Men nu tänkte jag mest blogga om det som ger mig inspration
sedan får vi se då jag skapar något av det.
Men självklart har jag ideér om att göra en kjol i grönt tyg med vita hjärta på, en tygväska i rött tyg med vita hjärtan på och så samla ihop ett par retrotyg för att sy om till kuddfodral, tygpåsar att förvara allt möjligt i, klä in kartoner och göra vackra askar av alltet. Nu till tyger som inpirerar mig!

Först ut LiandLo

Dessa tyger kan även vara roliga att sy lampskärmar av, necesärer eller så gosedjur!
Och panda tyget klär en poppare som mig! =) det kan man ju göra allt möjligt fint av såsom tygväskor eller rosetter till håret eller kanske pimpa upp ett par trista tygskor?! idéerna är många i mitt huvud.
Andra tipset signerat.se
Sedan om man känner för spänannde tyger och andra härliga detaljer men kanske inte är så sugen på att skapa själv eller saknar tålamod, kunskap eller tid för det, så gå in på denna sajt! Den är så otroligt givande, åh. Jag kan sitta i timmar och bara titta på alla grejor. :)
här är tre exempel på det som tilltalar mig.  =)
Jag är även en sådan person som älskar disktrasor. Ett enkelt knep på att få tag i billigare design och vad man kan göra grejor av de senare. En trasa behöver inte bara vara en trasa må jag lova :) Jag har gjort tavlor av de, vykort och även en väska (som hade ett plastfodral över så inte väskan skulle suga åt sig regnvatten och bli tung då man var ute och cykla med den) Så här kommer tips på fin fina disktrasor och desto fler går att finna hos signerat.se

 

Tredje tipset! Åhlens

Att finna fina tyger och roliga detaljer finns på en mängd vanliga varuhus också. Jag kan rada upp hur många som helst men nu väljer jag Åhlens och deras vår kollektion 2012 med Lotta Külhorn som designer =) samt Elsa och Helene Billgren som tipsar om mera färg i våra  hem & missa inte Lottas "Putte i Blåbärs City" 

Sist men inte minst, fjärde tipset chezsucrechez http://www.etsy.com/shop/ChezSucreChez

Handarbete, korsstygn och klocka ord i ett! Kan inte bli bättre =)

Det var dagens skörd av att pysseltokig och idéerna som överöser mig ibland. Iallafall kring det som har med  tyg och design att göra sedan har jag ju fler projekt med decoupage, foto, servetter och teckningar, men det skriver jag om en annan gång! :)

Kommentera här: