Melody Club live @ SRBF

 
Så kom dagen då *SRBF sparka igång. Och Melody Club lira live på lördagskvällen och gjorde en ofattbart bra spelning! Det här är en recension på spelningen och festivalen i sig.
 
 *SRBF Sollentuna Rock & Blues Festival
 
Melody Club live 24 Augusti 2013
 
Stoffe posar snyggt vid deras logga.

Konserten som helhet var fantastisk. Som inbitet fan känner jag till vid det här laget vad som komma skall. Och ändå lyckas de förvåna en. Det är då jag  vet att det är inte bara en MC spelning i stora hela. Den är också unik i sig. Bandet klev på tre minuter efter avsatt tid och drog igång konserten direkt med megahiten Baby från 2004. Publiken kom närmre och ett hundratal flockades fram för scen. De dansa, sjöng och ösde på rent musikaliskt men även med Stoffes sång. Tamburinen fick mitt adrenalin att pumpa på till 110 procent och pulsen steg i takt med syntslingorna.
 
Under konsertens gång peka, vinka och log de mot mig. "Nu till en sång som gjorde att vi ens kan stå här idag" introt började spelas i bakgrunden. "Är det någon som kan gissa vilken det är? Alltså låten  från första skivan med en tjej på och ett läppstift" Jag skriker till eftersom jag vet exakt vad Stoffe menar "Ja, Lea det är självklart att du vet, någon annan?!" säger han och skrattar till. Syntslingan stiger i bakgrunden "Det här är Palace Station, och jag vill att ni alla sjunger med!" den tunnsådda publiken försöker sjunga med och höra texten bland musikens höga toner och Stoffes flåsande. Det gick sådär. Jag skreksjöng, jag vände mig om och fick igång några att kunna sjunga med.
 
Vi alla dansa, applodera och lika galna som musikerna på scen. Jag vart väldigt glad att de körde båda singlarna, Crossfire och Paralyzed, från förra året. Till att få uppleva nostalgi! Såsom Lackkavajen, Eriks (gittaristen i bandet) födelsdag och tamburinen som numera är intatuerad på min arm. Det här var en komplett konsert i sin helhet och jag tror kan helt inte få nog att se Melody Club live! 
 
 
 
 

 
SRBF Sollentuna Rock & Blues Festival

 
I sin helhet älskar jag dessa små festivaler som överlever. SRBF hade god service, bra upplyst och man visste precis vart man skulle gå för hitta till Scenen, VIP området, sjukvårdare eller infodisken. Däremot har de ingen aktiv facebook eller hemsida. Så innan man kom dit visste man inte vad som gällde! Vilket var väldigt frusterande. Så när jag kom dit fanns det ingen mat som passa vegeterianen eller till den som är laktosintollerant, vilket jag är. Som tur var hade jag ätit innan och det visa sig att man fick ta in mat på området. Vilket kunde ha varit bra att veta i förväg. Spelschema satt upp på stängslet både vid ingång och olika platser på området. Toppenbra! men hade också varit kul och sett ett innan så man mer hade kunnat planera vilka band man hade velat se. Och som man nu tyvärr missa eftersom vissa band spela igår och andra hade redan spelat då vi kom dit, två timmar senare, utifrån den tid de sagt att de öppna området. Så är det bra band nästa år som vill jag absolut stödja och se till så att SRBF lever kvar. Men jag vill också se de öppna upp inom sociala medier då det var fler än mig som undra en hel del under kvällens gång. Så biljettpriset var värt sitt! i sin helhet var allt bra, att känna sig trygg på en festival är idag unikt, enligt mig.
 
Området var grönt gräs och vackra björkar som inte stod i vägen.
 
Gott om plats!
 
Bra infodisk och härliga människor


 
 

Kommentera här: