Crashdiet live at Fryshuset

 
 Det var galet ikväll! Jag hade förväntat mig galet. Men inte så galet som det blev. Crashdiet live på Fryshuset i Stockholm. Sångaren Simon inledde att de var så sjukt kul att vara tillbaka. Även om de då var Crashdiet fast med en annan sångare var han glad. Fint att ses. Oj vad jag minns den spelningen 2007. Men strunt samma! Nu till det som var ikväll. Nu till de komplexa känslorna att aldrig vilja somna ifrån.

Det är inte så jag fattat allt som hände just där och då. Det var många härliga människor jag mötte. Förbandet Sisters hade jag rent personligt inte mycket till övers. Men förbandet Toxic Rose var fantastiska att se live! Jag hade glömt bort hur bra de presterar. Deras slezze metal överöste energi på hela scenen och de silvriga nitarna på deras svarta kläder kommer jag sent glömma. Helt fantastiska.
 
 
Min kamera la av rätt duktigt så jag tog bara några enstaka bilder. Jag vill för allt i världen inte glömma bort! Kul var det att veta att Martin från Crashdiet är storebror till en Toxic Rose. Lite kuriosa mitt i allt ös. Sedan vart de paus och så tillbaka in i konsertlokalen. De var folk men inte särskilt många som jag hade trott. Introt till Crashdiet kändes som en evighet men så fort Eric kom upp på scen släppte allt. Folk skrek, nervositet blev adrenalin och Simon peppa oss till allsång. Det var en fest utan dess like! Kul var det att Peter hela tiden såg så glad och stolt ut. Jag kände precis de samma. Snyggt vart det med munspels introt och att Martin både spela elgitarr men även akustisk mellan låtarna. Låtarna satt där de skulle, danserna lika så och växlingen mellan gitarrist (Martin) och basist (Peter) på scen var verkligen att tänka på fansen! Nu fick man chans att se de båda fast man stod i mitten av publikhavet. Sånt gör mig väldigt glad! Nu kommer ett par halvdåliga bilder på crashdiet samtidigt som jag glädjs åt deras framgångar. Hur fans funnit vänner för livet och hur de bildat en samhörighet jag sällan skådat! Crashdiet kommer alltid finnas speciellt hos mig. Verkligen
 
 
och givetvis Maja från Polen som jag mött en gång tidigare tack vare Crashdiet! Oj vad kul vi hade igår, skratta, skrek, dansa och tjoa till alla dess låtar och de känslor vi ibland inte orka känna av just då men fanns där ändå. Den energin som finns hos henne gör mig glad. Så pass glad att jag fick mig ett pussmärke på kinden från henne! *Naaaw
 
 
 

Kommentera här: