vanlig tisdag



"I used to rule the world
Seas would rise when I gave the word
Now in the morning I sleep alone
Sweep the streets I used to own" // Coldplay "Viva La Vida"

Imorse vaknade jag från en dröm som var sådär istoppad trygghet i en flyktmassa av renlighet och kärlek. Det var nästan som Narnia men utan elak häxa och kyligt klimat. Jag höll ett knyte i handen hela tiden som jag försökte skydda. Jag vet fortfarande inte vad det kunde ha varit men fick mig en tanke om att det kanske var livet i sig. När jag vaknade hade jag också en känsla av att inte orka en dag till. Men här är jag. Här sitter jag efter en redovisning o dessutom sett alla andras och om en 45 min är det dags med en föreläsning till klockan fyra i eftermiddag. Jag ska iallafall stå ut halvtid och se hur jag känner mig då. Det är mycket annat som pockar min uppmärksamhet....vilket resulterade att jag tackade jag till ett erbjudande av rosenört imorse. Killen som ringde upp mig sa att den skulle ta bort nedstämdhet, trötthet och vara en riktig energibomb! Yeah. Det lät ju som ngt och så bara 50 spänn dessutom :) Mina pengar kom dessutom in på kontot imorse och jag grips lite av panik då jag vet hur länge de ska räcka å så till alla julklappar, hur ska jag nu tänka? så kom jag också tänka på att slkort behöver införskaffas snart och åkkort i Göteborg...gah.  Pengarna bara rinner iväg utan att jag fattar ibland hur...men den här gången ska jag försöka hålla i dem lite bättre. Mindre fester helt enkelt. Inte för jag kommer stå ut och säkert kan jag inte lova, jag hoppas lite folk kan komma över i helgen redan, o så kan man göra något adventsmysigt till det hela. Känslan av att inte ha det bra har försvunnit och det känns lite märkligt eftersom jag hela tiden haft den känslan hos mig, så länge. Nu klagar jag bara på mig själv och den otrygghet jag känner inuti. Jag tror det är sömnbristen som gjort mig så. Eller så är det dem vanliga frågorna såsom jobb o bostad som surrar runt i skallen på mig...Jag skulle behöva en lättare förändring snart. Men så fort jag orkar ta mig till min frisör så borde jag nöja mig, klippa håret är en grymt bra investering! Imorgon ska jag träffa Anna <3 det känns lite märkligt då vi inte setts på lite mer än ett år tillbaka o varje gång vi ses så märker man hur vi båda vuxit men samtidigt funkar ihop. Det är så konstigt med henne....hon sätter ett spår i mig varenda gång jag får krama om henne och tala med henne. Det är med henne jag känner mig sådär blottad och som att hon ser igenom mina ögon då jag litegrann försöker klämma fram att allt är bra. Det är en skam då man står sådär blottad framför henne och man vet inte riktigt vart man kan ta vägen för att man vill ju bara vara där hos henne. Men nu kanske vi inte  får så mycket ensam tid så inget behöver bli. Får ta det som det kommer helt enkelt. Imorgon ska jag också ha utvärdering på min utbildning och min insats med min lärare. Lite pirrigt är det. Att hon ska säga att jag inte ger tillräckligt eller liknande, medans jag verkligen sliter ut mig för att bl.a. få alla redovisningar bli dugliga (eftersom alltid fattas det någon) Ute är det snö och redan imorgon ska det töa! typsikt. Jag har ändå gillat det vita landskapet i all mörker. Igår när jag kom hem till Södertälje och gick från stationen så hade någon satt upp julbelysning överallt och det  var som att stiga in i ett sagoland. Helt häftigt! och väldigt bra ljusterapi.  Nä, nu ska jag inte sitta här mer och skriva då jag tycker det mesta har blivit dåligt framfört. Jag ska mutra någon halvtimme till och sen på föreläsning om bilder, bildhantering och en webbyrå som kommer hit och snackar om det hela, kan bli kul eller så helt sömnigt.

hej så länge!
Imorgon ses vi, ÄNTLIGEN, anna.

Kommentera här: