Groove 14 år!



Åh! det här var bland de bästa jag varit med om. Groove fyllde 14 år och alla var på plats. Dagen börjar med att jag får bära tunga ölkartonger och ställa in dem i en kyl. Även en mängd flaskor skumpa. Efter det blev det rätt mycket stillasittande och så kom Johan förbi. Han hade tänkt sälja sin bilder under kvällen. Bilder som han tagit för tidingen Groove. Jag tyckte det lät spännande och sprang rätt in i rummet för se bilderna i dess orginal. Uj, så facinerad jag var över bilderna. Främst dem på Håkan Hellström och Kristian Antilla. Johan tyckte det var en ära att jag klippt ur bilden från ett tidigare nummer av Groove. Dagen rullade på...jag åkte hem imellan och skrev ihop en intervju jag gjorde på morgonen. Bytte om till finare kläder och begav mig tillbaka mot museumet. Hjälpte till att hänga upp banners och sortera gamla nr av tidiningen.

När kvällen börjat blev det mingel. Timo Räisänen var först på plats och även en liten tjej som sedan skulle visa sig sjunga helt fantastiskt. Jag blev helt skakis av att se Timo. Jag är lite förkyld och det gjorde inte saken bättre. Men jag tog mod till mig tillslut och frågade om han ville signa min sko. Han log och sa "Självklart!" en stund senare stod han på scen och jag fotade. Åh, jag hoppas de bilderna blev bra.

Sedan fortsatte kvällen med att plocka undan glass och ölflaskor som inte skulle stå ute på borden etc. I mellanåt hade jag trevliga stunder med tidigare groovepraktikanter, udda människor med roliga händelserberättande och så sånna som bar log i största allmänhet. Sedan hände det. Som en blixt från en klar himmel. Jag får en utskällning från projektledaren. Jag hade aldrig tackat ja till uppgiften att stå vid dörren och säga till folk att man får inte ta med sig alkoholen ut. Men givetvis hade de helt plötsligt blivit min uppgift. Så jag började med det och en stund senare kommer yttligare en person och säger att ja misskött mig och ställer sig i dörren .Bra! tänkte jag, då kan han ju stå där eftersom ingen verkat sett hur mycket jag slitet med och städa undan efter folk...


Johan                          Lea                                         Kristian

Johan tyckte att de andra behandlat mig illa och inte sett hur mycket jag slet med att få undan disk. Då blev jag glad och så foertsatte jag springa runt mellan borden och plocka undan. Sedan såg jag hur han vinkade med ett finger och att jag skulle gå mot honom. Jag log och ställde mig brevid hans bilder. Han visade alla med en enda handgest och pekade på Kristian Antilla bilden. Under den fanns det en röd prick (och jag vet att det betyder såld) och brevid bilden stod Kristian i egen hög person. Vad är det frågan om? sa jag till han. Ingen aning, svarade han tillbaka. Jago ch Kristian samtalade, men jag minns inte om vad. Jag var så paff. Sedan kom Johan tillbaka efter han hämtat penna. Sa att bilden är min och nu ska den även bli signad. Jag grät nästan av lycka. Tidigare på dagen hade jag hjälpt Johan att hänga upp hans bilder så de hängde snyggt. Alltså där de passade in. Och så får jag orginalbilden utifrån att jag berättat att Antilla bilden hänger i mitt flickrum i sthlm. Vilken gåva! och få tacka både Johan och Kristian i egen hög person. Wow.

Strack innan kvällen led mot sitt slut och jag skulle bara öppna dörren för den som knackade på. Så stod Johan där. Jag hade inte sett han på över en timme och trott att han hade gått. Under den timmen träffade jag människor med roliga diskutioner att tiden bara flöt iväg. Johan gav mig en stor kram å en å en till...ja, så där höll det på! jag sa att jag var så tacksam och han sa att det var inget och det var givet att jag skulle ha bilden. Vi bytte nummer, han sa att det kunde vara bra och ha ifall jag skulle behöva honom. I fotosyfte! Vi skrattad och log. Han parfym hade tidigare, under dagen, gjort mig så trygg eftersom min gudfar har densamma. Jag kände mig som en glad liten fyraåring som fått världens bästa födelsedagspresent! eller något liknande i den stilen.

Tidigare på kvällen hade jag träffat hans fru och deras lilla dotter på två år. Ik, vad dottern var söt! Och pratsam och naturligt rödhårig, Jag ville bara ha henne! Hihi

Kvällens höjdpunk(er):
Johan ger mig orginalbilden
Timo signar min sko
Kristian Antilla i egen hög person! + ett foto med mig och han tillsammans.
Att få gamla groove nr. och groove skivor

Nu är klockan snart 01:00 dags för sömn. Börjar klockan 09:00 imorn! :) yej. Bilder från kvällen kommer in senare, om lite mer än två veckor, eftersom jag inte kan lägga in dem i datorn jag använder här i gbg. Just typsikt! Men de är fina minsann. Tillsvidare får ni titta på bilder som inte är tagna av mig http://djungeltrumman.se/p/Bild/40099#image/40099 Godnatt min värld.

Kommentera här: