Musikhjälpen&MelodyClub


Ametist, "Timbaktu" och Frank leder Musikhjälpen i Göteborg, kom ihåg att hjälpa dem!

5 kr räddar 1 barn, tänk så mycket du kan göra för världen och minska spridningen av Malaria. Jag tycker så mycket om Musikhjälpen. De gör så sjukt roliga grejor, säger så himla bra saker och liveframträdanden sätter krydda på tillvaron. Kul  var det när Timo kom in i glasburen och tävlade med Malmö och Stockholm, att samla in mest pengar på en timme. Timo och gbg vann! med närmare 3000 kr. Jag blev så glad, gbg är kärlek för mig.



musikhjalpen.jpg
Kristofer Östergren med magisk mikrofon.

Imorse vaknade jag runt klockan sex allt för inte missa Melody Club men också för att lyssna på programledarna. Runt klockan åtta kom MC och soundchekade och gjorde sitt framträdande, helt jättemysigt var det! kul att höra den nya låten live. Se Jons nya frisyr det var bland det bästa jag sett på honom och då har jag sett en del frisyrer under årens lopp. Stoffe såg ut som en 70tals junkie med sin mustach, han borde inte ha den. Men så har jag sett hans studioskägg och jämnfört med det så är det ingenting. Haha, uj vad Stoffe kan odla skägg. Undrar bara hur hans mustach kan ha samma färg då han färgar håret? Vet ju om att han är blond egentligen...Inte var det svårt heller att gå upp klockan sex, hade lagt mig tidigt kvällen innan och det var så skönt att vakna utvilad. Det har inte hänt på väldigt länge, två eller kanske tre månader sådär, att jag blev helt förvånad.


Melody Club.

Undertiden jag lyssnade på musikhjälpen och väntade på MCs spelning så unnade jag mig en riktig stor och god frukost, en sådan har jag heller inte fått på mycket länge. Gott blev det. Så var det dags för spelningen, av tio julklappar får den 7. Eftersom Vart var Andy? och så var det akustikst. Det är jättemysigt och de kan sin sak, men det gör mer då man hör dem live med alla sina instrument och grejor. Kul var det att se deras nya låt "I dont belive in angels" live. Då kröp julstämmningen på, vintern utanför fönstret kröp närmare och jag kände mig så lyckligt lottad att vara frisk denna vinter.


Lisa Ekdahl.

Ikväll ska jag se Lisa Ekdahl live på Cirkus. Det har jag sett framemot länge och mysigt kommer det bli. Hoppas mina platser är bra, har inte riktigt hajat vart jag kommer sitta...bara jag slipper pelarna, det är knasigaste med Cirukus att de ska ständigt vara i vägen.

Så krama om era nära och kära, ta hand om varandra och störs inte av kylan, klä dig varmt och ut och åk i pulkbackarna. För nu är vintern här, på riktigt!=)

1 Sandra Karlsson:

skriven

Tycker om det du skrivit! Spännande att se lite bra grejer och inte endast det generella sakerna som man kan läsa om varenda dag. ;)

Kommentera här: