Norsk vinst! :D gött


Foto: Sven Lindwall

Norrmannen vann en jordskredsseger och slog poängrekord med 387 poäng.
- Jag vill att alla i Norge ska träffa mig på Gardemoen när jag kommer hem i morgon, säger han efter segern. 
Ja, så vann Norge, något jag tjatat om att de borde göra ända sedan torsdags då jag fick höra låten. Härligt. Skönt att låten även gick hem i europa också. Jag verkligen älskar låten, fiolerna och den här känslan av att höra hemma i en liten by. Låten i sig är uppbyggd som om den skulle passa i musikal och sådant bara smälter jag för. Ett annat plus är att han ser lika glad ut som en femåring som fått världens bästa födelsedagspresent. O det är ju så puttenuttigt. Hör låten här http://www.youtube.com/watch?v=ilRttEYIfSw och håll med om det tidernas bästa schlager, iallafall under 2000talet =). Och grattis Norge, att vinna på sin nationaldag måste verkligen pirra i hela magropen!

Godnatt

Kommentera här: