Kolosalt underbart



Dagarna har vartit går, det har varit sömnbrist och tankarna har delvis gått "Som jag saknar sommaren och MC" och så i förgår  så hände det Melody Club släpper Julsingel (med Anna Järvinen) "I dont belive in angels" och jag tycker det bara är så kolosalt underbart! det påminner mig om många vintrar och julaftnar jag inte känt för att fira men som MC fått mig att orka genom. Jag minns 10 dec för fyra år sedan då de spelade på huset i huddinge, det var kallt som fan ute, det vinter ända ner i skorna på mig och klänningen alldels för liten för att passa (så jag fick ta på den blöt så den skulle formas rätt efter min kropp och trycka ned skorna i rätt små matchade skor, allt för MC! jag vet...helt galet) vintervädret.

Jag var nere i humöret men direkt då vädret försvann och jag klev in i konsertsalen och såg MC stannade min värld. Andra gången det hände, angående MC och jul, var den gången då de rev av några låtar på p3s jul. Inget eget producerat utan mer klassiker. Jag grät och tyckte det var så vackert, flertal gånger gick jag in och lyssnade på matrialet i P3s arkiv tills det försvann....då grät jag också, men  var samtidigt glad, det fanns bilder att återblicka på. Aaa, MC och vinter - det är något alldels speciellt det och om deras julsingel får mig att gråta får tiden utvisa, änsålänge är den mer än bra och väldig julig! 






Här kan du lyssna på låten (än så länge) www.myspace.com/melodyclub Melody Club har själva producerat julsingeln.

-Vi har länge velat göra en jullåt, det handlade bara om att skriva låten som hade den rätta känslan och stämningen. Julsingelformatet ger oss möjlighet att visa upp den lugnare och mjukare sida av Melody Club som ofta finns på våra skivor men sällan kommer fram i våra singlar.

Och givetvis fick jag in en notis om deras julsingel i kommande numret av ridå, tidningen finns även på nätet www.rida.se

1 Johan:

skriven

Oj vilken udda kombination för en duett!:-)

Kommentera här: