Melissa Horn



Sen en tid tillbaka

Sen en tid tillbaka har jag varit trött
Försökt att vara allt på samma gång
Så mycket man kan göra och borde och vill
Mitt i allt så ska man räcka till

Sen en tid tillbaka har jag varit tom
Och försökt att hitta spår som leder rätt
Ja det finns så mycket måsten att vara bra på det man kan
Och mitt i allt så ska man vara sann

Jag har ändrat i mitt rum, köpt nya möbler
Och samlat damm på min gitarr
För allting jag skriver blir ändå för kort
Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort

Sen en tid tillbaka har jag varit tyst
Och försökt att känna efter hur det känns
Ja man gör som alla andra och försöker att bli van
Men jag har tröttnat på att vara likadan

Sen en tid tillbaka har jag känt mig svag
Och försökt att vara nån till lags
Ja man kämpar för en plats som passar både här och där
Och snart har man glömt vem man är

Och jag har ändrat i mitt rum, köpt nya möbler
Och samlat damm på min gitarr
För allting jag skriver det blir ändå för kort
Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort

Sen en tid tillbaka har jag tänkt såhär
Och insett att jag måste börja om
Ja jag har kämpat för en plats som passar både här och där
Men snart ska jag hitta den jag är

Helt plötsligt fick jag så mycket insikt om livet men saknade orden. Jag vankade runt i lägenheten, var sugen på något gott och ville baka, men kände hur extrakilorna satt där och valde att inte baka eller äta. Bara tugga god och nyttig mat då jag verkligt hungrig istället. Men igår så blev det en sådan fin kväll och jag lyckades baka utan ångest, jag åt en bit av kakan och det var gott, jag kunde njuta. Allt inåtvänt blev utåtvänt och Petras ord i veckan fick mig att vakna till. Jag får inte glömma mig själv. Jag får heller inte ständigt vara rädd för tappa mig själv (igen) eftersom rädslan hindrar mig för att göra så mycket annat. Så är det och jag skrev att jag saknade orden, men idag fann jag Melissa Horn, och det är hennes ord som får mig att se livet, se vart jag är nu, vart jag varit och förstå insikten över dem val jag gör.



Jag lever i min egna värld men jag måste också släppa in den värld som tillhör alla andra. Jag känner mig älskad, jag litar på kärleken och jag är så tacksam för alla förhoppningar jag har ser framemot. I nästa vecka ska jag till Göteborg under fyra dagar och veckan därpå två dagar i Uppsala och se Winnerbäck live. Jag fick dåligt samvete över friheten jag tog men Petra påminde mig om att det är precis det jag behöver och så skrattade och log hon och sa att hon var så glad över att jag prioterade rätt val (för en gångs skull) Nu saknar jag bara vänner i mitt liv - men jag antar att man lär sig leva med det också. Jag har, och är så tacksam för det, Anna och så har jag Martin, det är så fint i sig, men vissa dagar förlite för känna sig behövd.

Låten Sen en tid tillbaka är nog låten som beskriver mig mest för idag - samtidigt som jag ständigt lyssnar på nya låtar med Melissa och känner att helt plötsligt  blir en ny låt och nya ord favoriten.

Kommentera här: