2011 starten


Melodifestival, Melody Club turné + ny skiva, The Ark vinkar adjö och tackar för sin tid...tjugo år i rampljuset, imponerande. Sen så vankas P3Guld och bl.a Håkan Hellström är nominerad, han drar ut på vårturné och MotoBoy har också några spelningar innan han stänger in sig och skriver förhoppningsvis på nytt matrial.

MusikSverige blir mer och mer fantastiskt samtidigt som många fantiska band avslutar sin tid. De senaste åren har det varit Hellacopters, Broder Daniel och nu så The Ark. Det är med mod i hjärtat att kunna erkänna att de kommer inte fler turnér och det är nästan så jag blundar åt det. På något vis vill man inte inse och glädjs åt andra bands framgångar. Jag själv föredrar Melody Club.

De blir större och större och jag blir lyckligare och lyckligare. När jag var yngre vill jag bara ha de för mig själv och trivdes med att de inte var ett stort band. Konserterna var nära där jag bodde och biljettpriset var 40/50/90 kr i många år. I en artikel jag läste så stod de att Melodifestivalen behövde bandet för bli stora men det tror jag personligen inte och inte heller MC själva. De är helt enkelt redo och med den låten de tar med till Melodifestivalen är precis de startskottet de behöver. Allt är genomtänkt när det handlar om deras planer och jag kommer följa turnén bäst jag kan. Ska bli så kul att se de live igen och höra det nya matrialet och så vidare. Det är de som är livet, adrenalinet, lyckan, spänningen, sorgen och jag vet inte, MC infattar mycket i mitt liv. Min bonusfamilj har de allt blivit för mig dessa sju år som  fan till dom. Det står jag för och erkänner ända in från hjärteroten min.


Sen i övrigt på det privata planet  har jag satt upp mål, önsketänkande och sånt som bara måste göras. Dels så behöver jag ett jobb, följa upp kbtkurs samt så se mig själv på riktigt och så har jag tänkt att börja dansa. Det håller kylan borta, det pumpas på med adrenalin och så kan jag hoppas också att immunförsvaret bättras på. Sen tänker jag vårda mina relationer och skapa nya släktminnen. Så hittentills ser jag framemot 2011, både musikaliskt men också på mitt personliga plan. Därför jag skriver nu detta inlägg så får jag se vad jag tycker då jag läser detta om ett år. Jag kanske skrattar åt allt eller gråter över det jag missat. Vi får allt se! Jag ser för engångskull fram emot 2011!



 

1 amelie:

skriven

hej du heter väl inte louise bertsson?

för det är nämligen så att en tjej har addat mej på facebook, och hon säger att hon heter louise bertsson, har en bild på DEJ , som hon antagligen tagit på google.. för ja kollade upp bilden, sökte på grönt hår, och då kom den bilden upp å när ja tryckte på bilden kom man in på din blogg..

och den tjejen har fejjkat alla sina bilder på fb för hon ahr en massa bilder på shetlandsponnyr som oxå finns på google!

Men ja ville bara säga det till dej så du vet att nån tatt din bild osv om du nu inte ÄR HON vill säga :)

svara gärna i min blogg vad du tror om detta.. + kolla Louise bertsson på facebook å henne bidler så ser du!

2 Nilla:

skriven

Snygg blogg.



Ser fram emot Melody Club i Melodifestivalen kommer bli jätte bra. Minns tiden när The Ark var med och allt runt omkring, härliga minnen. Många minnen från Melody Club också.

3 Nilla:

skriven

Snygg blogg.



Ser fram emot Melody Club i Melodifestivalen kommer bli jätte bra. Minns tiden när The Ark var med och allt runt omkring, härliga minnen. Många minnen från Melody Club också.

Kommentera här: