Kite live på Hotellbaren


Se även http://kanard.blogg.se/

Ikväll var en lång kväll med Kite live på scen. Eller väntan innan var lång fast speltiden var kort. När jag kommer in till hotellbaren har mycket folk samlats. Jag ser föredetta bandmedlemmar från Strip Music, träffar Sophie och vi diskuterar bl.a. hur pass mycket Strip Music sångaren ser ut att gått ned i vikt. Det vimlade av både kändisar, bekanta ansikten och folk jag faktiskt kände. Då blev jag glad. När jag såg Jon (som spelar synth i bandet Melody Club) så skrek jag bara ut JON! av ren lycka och han skiner upp och kramar om mig. Jag berömmer honom för hans snygga hår och han blir glad. Sedan småsnackar vi lite och jag går vidare runt allt folk. Efter jag köpte skivan så var det dags för att vänta framför scenen. Undertiden möter Sophie upp sin vän och Johan och Sebastien kommer förbi och hälsar på oss alla. Mycket kul att få tala med dem! =) Sebastien tipsar mig om bandet IAMX och jag säger till han att dem känner jag inte till. "Va, jag som trodde du kunde allt" Där stärkte han mitt självförtroende minsann. Ja! jag kan nog lite väl mycket om mycket men inte denna band. Så snart ska jag ta reda på mer om det.

Men nu till KITE och kvällens spelning som handlade om ivrig lycka på att äntligen se dem live. Jag blev varm inombord, energin spreds sig överallt och varenda låt blev ett stycke av hopp, längtan, sorg och glädje. Mitt humör studsade och det här var bland det finaste jag varit med om på mycket länge. Musiken var perfekt. Nicko kan sjunga så otroligt och i så många skalor att jag bara stod och skakade och presssade tillbaka tårarna. När han sa att han sjunger kvällens sista låt så passade jag på att fota lite bilder till och verkligen suga åt mig livemusiken. KITE är så otroligt mycket men främst så är dem så otroligt känsloladdade. Innan kvällen blev slut och jag vinkade av alla fina människor passade jag även på att förmedla till Nicko att han får signa sin skiva och så frågar jag om Melody Club är på gång med något nytt. "Ja, som du vet...vi har vår studio här borta på söder...och vi har hunnit spela in 23 nya låtar och fler vill vi att det ska bli. Det kommer en singel innan sommaren, absolut." Jag blev så glad! så till mig och tog ett foto på honom och sedan vinkade jag av alla och begav mig hemåt.

Martin var mer hela tiden och bara skakade på huvudet för jag är en sådan nörd när det kommer till musik och vissa band. Men jag kan inte helt förklara det, helt få folk förstå, men jag säger så. Har man saknat en familj/en trygghet/sig själv i hela ens uppväxt och ungdomsår och sedan får igen det i att se dessa band och veta att man betyder något för artisterna också, ja det är nog den känslan jag vill nå och känner, ett sätt att känna mig hemma ovasett vart jag befinner mig. Så Melody Club är mitt mod, min trygghet och alla de andra banden är en rad olika känslor. Dom är en del av mig och jag står för orden Utan musik vore jag ingenting.

Godnatt. Någon dag kommer bilder upp från kvällens spelning. Tills dess. Håll till godo med min senaste lista: http://lista.se/listor/varfr-jag-r-fan-till-melody-club-och-varfr-du-borde-bli-ett-912/

Kommentera här: