Melodyfestivalen!

En del tycks inte helt tycka om att MC ska vara med i melodifestivalen 2011...Men jag gillar det! det förtjänar att vara med och visa deras styrka i alla slags musiksammanhang. Jag kommer verkligen heja på dem..för låten har jag redan hört :) och vet att den är kraftfull i sig. Första gången bandet spelade upp den för mig förstod jag inte att det var dem som  gjort den men så i efterhand förstod jag. Det är en helt otrolig låt med andra ord! =) så mycket mer kan jag inte säga men jag lyssnar på den då och då för den ger mig så otroligt mycket  energi.


Fin fin bild på Stoffe och Rille =)
http://www.fabrikk.com/asp/MUSIC/MelodyClub.jpg

Text hämtad från melodyclub.com: 

Nu är det dags för Melody Club att anta nästa utmaning – Melodifestivalen 2011. Med bidraget “The Hunter”, en snabb låt med stark refräng, är bandet redo att möta publiken.

- Det känns kul och spännande, det är någonting som vi aldrig gjort förut, konstaterar bandets sångare Kristofer Östergren entusiastiskt.

Melody Club är just nu i studion och spelar in sin femte fullängdare. Låten “The Hunter” var egentligen tänkt som en första singel från bandets nya album som släpps i mars.

- När vi blev tillfrågade att medverka i Melodifestivalen kände vi att vi hade en låt som kommer sticka ut på rätt sätt i sammanhanget och det känns naturligt att ställa upp eftersom den är 100% Melody Club.

Det är ett rutinerat band som ställer sig på Melodifestivalens scen i februari. Men nytändningen går inte att ta miste på.

- Vi är väldigt stolta över “The Hunter” och vill att så många som möjligt ska få tillfälle att höra låten! Vi känner oss starkare och mer taggade än någonsin!


Kommentera här: