Kulboaffären

Sänkt förtroende mot Håkan Juholt står d titt som tätt i media. På kort tid har det uppdagats om Juholt sysslat me bedrägeri och om han varit medveten om et fast nekat. Han har även gått ut med att han är kulbo med sin sambo då han inte gilla ordet särbo. Mitt förtroende har inte minskat för honom. Dags att skriva om det då jag inte kan läsa om det någonannanstans. Minskat förtroende; Snarare tvärtom. Håkan står för sitt misstag. Delvis betalat tillbaka och erkänt att han inte förstått hur hyresersättningen fungerar. Okej, jag köper inte allt så lätt. Men ett erkännande är alltid ett steg i rätt riktning.

Att han undvek debatten i söndags gjorde mej lite besviken dock. Jag vill veta mer om vad han står för och inte låta han förbli mannen med mustaschen.

Bakgrund:

Fredag morgon går det ut att Håkan Juholt fått full ersättning för sin hyresrätt trots att han delar den med sin sambo. Samma förmiddag avslöjar riksdagsförvaltningen att Juholt redan tillfrågats om ersättningen för lägenheten. Fredagkväll: meddelar han att han bealat tillbaka hela summan 160 000 kr och med ursäkten att han inte haft koll på reglerna.
Lördag morgon når nyheten att det kan vara fråga om bedrägeri. Under lunchtid meddelar Juholt att pengarna dras på hans lön och att 130 000 kr redan dragits. Samma kväll skriver Juholt på sin facebook "Jag har varit säker på att ja gjort rätt."
På söndagen säger han till TT "Att någon vill utnyttja detta tillfälle att skada mig" och avsäger att delta i söndags debatt i svt.
Enligt Novus har redan 52% mycket lite eller ganska lite förtroende för Juholt.

Kommentera här: