HDLC gör det igen <3

 
 
 
Henric De La Cour släpper nytt! Överallt faller dessa gotiska pärlor i medias brus. Det är som förra gången då han kom tillbaka som soloartist. Man börjar ettrigt fästa sig snabbt vid musiken. Det visuella i videion och dessa klara stämband i mindre självklara helheter. Och nu har HDLC gjort det igen. 
 
Klicka på bilden så startar videon i nytt fönster.
 
 Jag gillar HDLC. Jag älskar hans musik och dess låttexter.  Jag älskar se det spruckna som krackilerar hela ytan av det han vidrör. Och den här singeln SHARK sätter hela mitt liv på perspektiv. Denna gång är det inte det råa som syns och känslomässiga som sjungs. Denna gång är det tvärtom. Texten är rå och kroppspråket väldigt känslomässigt genomtänkt. Fast det ger mig även känslan att det vore ogenomtänkt eftersom det är då det blir som bäst.
 
 
 
 
Henric är inte bara aktuell med ny singel och ett kommande album. Utan även en film
Jag har längtat efter filmen i över två år nu. Och jag längtar till att få se den i höst. Eftersom jag missa premiären av den på WOW i år. En smygtitt av filmen ser du här Och jag måste medge att jag syns redan i trailern. Och det gör mig så glad. Jag har längtat efter nytt material så länge jag kan minnas och fått äntligen höra det. Singeln SHARK kommer bli min ledstjärna till det fulländade albumet MANDRILLS kommer. Och den 14 September blir det HDLC live och det är som nerverna kittlas inombords redan idag.
 
Ur videon SHARK Tryck på bilden för höra låten
 
Tryck play och fångas upp av Henric och Susannas duett, den är något utöver det vanliga. Det är säkert orden jag aldrig någonsin kommer lyckas hitta men här ty mig till.
 

Kommentera här: