Musiknyheter & Flyttlass

 
Nu i livet vill jag för allt i världen inte missa systrarna HAIM, födda 86, 89 och 91 och deras otroliga danser, attityder, kläder, framföra musiken, stämsången, ja de mesta faktiskt! =) HAIM är värt att lyssna på, de lyfter upp en ny genre inom musik och det är fint i sig. En del vill säga "nu-folk–meets–nineties–R&B" och jag har inte riktigt bestämt mig än. De är medryckande, de är bra och det är unikt. Får en liten känsla av Sahara Hotnights men mindre rockigt.
 
 
Detta kommer forma en vår utan dess like. Precis som bandet KITE kommer släppa nytt och spela på Debaser Medis i slutet av Maj i Stockholm. Samt så har Irya Gmeyner och hennes band Irya´s Playground släppt ny singel och kommer även dra ut på turné över hela landet. De mina läsare, de har man inte sett på över fem år, så mycket värt att fånga upp! Irya har otrolig röst, en kreativ och härlig sångerska som med enkla medel fixat sig fram på ett sätt inte många musiker gör  idag. Via scenkonster och Cirkus Cikör har hon sett skyarna och samtidigt nått dom. Genom att stå brevid och skapa musiken till föreställningar. För att även vara sin egen med hennes band och för idag komma ut på turné. 16 Maj södra teatern i Stockholm och fler platser därtill.
 

Irya har länge funnits med i mitt liv! Så här  var det då och till att nu fångas upp mellan textrader och liv igen.
 
Mitt bland all musik så har jag ett flyttlass att förbreda mig åt. Det är med skräckblandad förtjusning jag lämnar södra delen av Sthlm och flyttar ut till den västra. Efter fyra år på samma adress har jag fått nog. Behöver pröva mina vingar för se vart jag landar. Jag både vill iväg och inte. Men värst är de som jag gör nu. Rensar ut, städar upp, packar ned och säljer av. Det är så mycket man samlar på sig, de är så många minnen man trott är fäst i väggarna men som egentligen sitter i dofterna, i porslinet och möblerna. Otroligt.
 
 
Denna vecka blir också se Crashdiet live på onsdag och på fredag ser jag äntligen Melody Club live! Vilken längtan. Två stora band i samma vecka och Melody Club jag inte mött sedan i höstas. Åh, jag fann min första Melody Club biljett i flyttstädningen, 11 April 2003, de var tider de! Som jag sett dom sedan dess och gjort mycket för att få se de live och möta de personligen. Så värt alla timmar jag lagt ned på de, så värt alla kronor till resor, biljetter och dylikt. Vilken vecka! Kanske Maja från Polen också hälsar på. Eller så ses vi väl ute på plats på Crashdiet spelningen. Finare människa har jag då inte mött! Hennes mejl är fantastiska "Well,I can agree that people choose their view on the world,but it's still the same same world we are staring at.Only the versions of living it are so numerous and different!"

De och mer därtill ska och kommer att ske. Tills dess, lev väl och väl mött i er webbläsare längre fram!


 
 
1 Irya Gmeyner :

skriven

Tack finaste Lea!

Kommentera här: