nytt på Pophimlen Nicole Sabounés

Nicoles hitlåt Surrender  går varmt på topplistorna på P3. För er som tänkt Var kommer hon ifrån? Så börja allting i talangtävlingen The Voice, där Nicole var en stor röst i ett allt för smalt program som ledde till att  hon valde att gå sin egna väg. Det snygga med videon är att den är inspelad som känslan av ett gammalt POP inspirerat program inspelat på VHS med Johannes Brost som tidtypisk programledare från åttiotalet.
 

Och vilka musiker harr Nicole fått med sig?
 Jo! en bunt fantastiska musiker som både har scenvana, utstrålning och en redan storsinnad musik-karriär som bara växer sig större, bakom sig. Klicka på bandnamnen,som är länkar och du kommer få uppleva musik från var och ett av dom. Låt mig presentera bandmedlemmar som legendariska Nicklas Stenemo. Känd från band som The Mo, Melody Club och det nu aktuella syntbandet KITE. Till att få med Jon Bordon, även han aktuell från bandet Melody Club , och som om det inte vore nog är han även en känd musikproducent (under namnet Joniverse). Nicole toppar skyarna att ta med sig Emma från gruppen Tiny Boys, som visar att detta är nytt på pophimlen och det är så tilltalade rätt i tiden att det får mig bara och häpna. Bra gjort Nicole! Dig vill jag se mer av, precis som jag sa första gången jag såg dig i tv rutan. 
 
Klicka på bilden för höra låten Surrender

Och låten som handlar om att det finns ingen kille i hennes liv längre. Vem som står på tur får förbli osagt och det finns inget mirakel kvar (som att någon skulle vänta på henne.) och därför Ger hon Upp, hon Surrender helt enkelt. En låt som beskriver precis det där jag känner precis nu i livet. Och det är skönt när låtar som dessa toppar listorna och tillsammans med musiker som tröstat en förrut till en helt ny som får en att känna tröst. Missa inte låten och missa inte musik och missa framförallt inte låttexten.


 
 
 
 

Kommentera här: