Sommarvin & HästPojken live

"Det kan bli kvällen vi alltid minns min vän..."
 
 
 
HästPojken har vuxit på scen sen sist jag såg dom. Sommarhitar som Sommarvin och Samma Himlar drogs av under denna livespelning till gamla klassiker som Cancerkropp. Publiken var lika medryckande som när sångaren Martin tappa luft till att verkligen ta höga toner. De skeva, spröda som finns i hans röst spelades nästan över från musikerna denna afton. Som det alltid brukar vara och som bara facinerat mig när man är redigt full men som jag annars aldrig riktigt har förstått mig på. Är det värt att köa till HästPojken fem timmar innan spelning? JA! Har de alltid varit bra, blivit bättre eller gått ned sig? De har alltid varit bra och det har verkligen potensial kvar även om jag så kan tycka att de mer avskalade låtarna är det som gör Hästpojken. När de kör låten Jag ser solen i dig  ösar publiken på i en medryckande dans som alla tycks kunna. Vi ser på varandra, vi ser på bandet och denna trivsamma lunk är ett med att säga att Hästpojken har än en gång lyft ett tak och fått sig själva flyga över skyarna för att ta oss alla med. Även om så bara för en enda sommarkväll i Juli.
 
 

 

Kommentera här: