årets första tankar

Det är en ofattbart märklig värld vi lever i just nu. 
Klimatet är hotfullt, jag önskar att jag kunde som tjugonioåring kunde sitta här och blogga och det enda märkliga skulle vara att AC/DC är skivaktuella. Vilket dom är, vilket är otroligt för det trodde jag aldrig skulle få vara med om....och så skulle Elvis Presley fyllt 80 år idag!
 
Men nog om det för det finns ett hårdare klimat i vår värld, i min stad i mitt land. Och jag kan bara önska att det får gärna bli bättre. Medans jag önskar mig så uttrycker jag mig också. Gärna så alla hör. Väljer att skriva för scenen, sätta mikrofånen vilades på hakan och uttrycka mig lika mycket som skrivandet mitt får göra i sociala medier. När lärare, när chefer gör så att människor inte vågar gå till sin arbetsplats/skola för desssa människor inte får bli sedda som individer så undrar jag skarpt vart samhället ska börja för få en upprättelse. Många nämner att så här har det alltid varit. Det har alltid funnit orättvisa. Men det skiter jag fullständigt i. Låt oss istället lägga fokus på Nuet. Det vi har framför oss. Jag vill inte läsa fler vänner som avbryter drömutbildningen för de är rädda att bli dömda av läraren än en gång. Jag vill inte förlora fler medmänniskor för tryckfriheten ströp deras liv. Låt oss bara ta hand om varann, låt berätta än gång för alla att det finns en framtid för alla, det måste bara vara så. 
 
 
 
Tills dess jobbar jag med stärka människor. Jag är tacksam att varje dag veta att jag förändrar deras liv till det bättre. Idag var det en kvinna som fråga mig om klockan. Jag svara snabbt henne och vänder mig om mot henne, för ge henne svaret i hennes ögon. Hon log och sa Det var längesedan någon lyssna så på mig. Så le mot din medmänniska, berätta för dina vänner vad de betyder, allt från att de kom ihåg din födelsedag till större händelser än så.
 
Låt dig själv stanna upp. Vad har du här och nu? Hur känns det? Påminn dig själv att såhär känns en bra känsla. Är det en mindre bra känsla, försök skrapa fram något litet korn av positiv tanke och se! det går det med. 
 
När jag är lycklig över livet men känner ilskan inom mig över allt det som sker i samhället nu, så finns dessa låtar som tröst.
 
Varsågoda, Jag ger er...
Seinabo Sey - Hard Time 
Alina Devecerski - Armé
Takida - Was it I
Min stora sorg - Jag står kvar 
Alice Boman - What 
Little Jinder - Inga E som vi E
 

Kommentera här: