Då/Nu

 
 
Sen ett år sedan skrev jag:
Mycket har hänt mellan våren och denna försommar. Inte bara att vädret har skiftats totalt. Utan jag har fått jobb, mött min kärlek, skaffat ännu en tatuering (som jag drömt om att få ha nu i tio år...) och tagit farväl av ett älskat husdjur.
 
Och tokigt nog har de hänt även i år! Allt de. Jag har mött sorg, sett kärlek, skaffat en ny tatuering sådär på tjugoårsdagen av att älskat artisten och mycket har hänt mellan våren och försommaren. Och snart är Maj över och jag kan knappt fatta att Maj säger farväl.
 

Inte för jag inte tagit vara på dagarna utan mer levt så intensivt med var och en av dom. I takt med de regniga dagarna och de gröna som växer fram mer och mer i naturen har de funnits så mycket att följa och ta del av. Så bloggen har stannat upp. Att anteckna har inte funnit där längre som något självklart. Jag går i min trivsamma vardagslunk till ägnar timmar åt den perfekta outfiten för helgens baluns. Mycket stundar.
 

Och som jag ser framemot sommaren. Mer än någonsin. Och det är högst ovanligt för mig att känna så, skriva så och tänka så. Men just kunna varva jobb och ledighet i en perfekt balans, till ha festivaler att gå på, andra kulturevenemang och hålla i egna tillställningar. Gör bara så att jag ler. Jag känner att jag har energi och för var sak som kommer till så ger jag så mycket mer i det för vara så närvarande som möjligt. En konstutställning i Augusti som också håller mig på mattan. För inte tala om alla upptåg jag gör med mina marsvin. =) de är sann glädje i allt jag gör. Och nu så snurrar tankarna på hinna med så mycket Parkteater de bara går...det kommer bli en bra sommar de här, de törs jag nästan lova mig själv.
 
 

Kommentera här: