Södermalm Poetry Slam kväll 2


Så var det min tur ikväll! Att äntra scenen. Jag fick platsnummer sex och det kändes fint. Då blev man uppvärmd och såg vilka konkurenter man hade. Det var bra poeter, det var stora namn och det var adrenalinfyllt att se så många vänner heja på mig. Två av dom var nya för slammet och de sa att de hade inte haft så kul en tisdagskväll någonsin i sina liv. Sicken höjdare! de tre andra vännerna är veteraner och de två sista som dök upp var längesedan jag såg. Jag blev så glad och så till mig. Saknaden av dålig känsla helt försvann. Men det gjorde inget! kvällen blev fulländad med Lolas och Kung Henrys härliga ord uppe på scen. Det skreks, tjoades och jag ångrade lite att jag inte kände mig kryare men det viftades bort rätt så duktigt med.

Så gick minuterna och allt kändes bra. Lite nervpirr men dikten blev lästa, den blev hyllad, fick relativt höga poäng och mina vänner överöste mig med godord. Sa att jag var bäst, att jag gav Det äkta pirret som bara poesi kan ge och andra helfina ord!

Jag är urusel på regler, på att räkna och helt plötsligt satt jag i Semifinal Hoppsan. Men dikt var förbredd så mig gjorde det inget. Vännerna gav respons på det sedan att jag var bättre än förra gången jag slamma. (Vill ni läsa om det finner ni det här: http://glowingstar.blogg.se/2010/april/poetryslamkvall-nr-4-jag-live-pa-scen.html)

O nog tusan gick det bra! tills jag börja tävla mot en veteran, en superduktig Niclas som gjorde att jag var chanslös. Men jag misströstar icke! så mycket gemenskap jag fått ikväll, sådan härlig stämning alla gav och så mycket inspration jag fick möta, det blev  helt enkelt en komplett poesiafton även denna dag!

Å In to the sun Som jag iallafall tror livemusiken hette ikväll var helt kanon! Sicken kille, han kan verkligen det där med att förmedla musik och känslor i en perfekt mix.

Nu är jag så trött att jag kan inte formulera mera. Film, info. osv finns på min vanliga facebooksida leasbokstaverochord - där finner ni mycket om dagens kväll!

Mer slam och poesi åt folket!

Godnattkram och tack för orden finns


Kommentera här: